Minden ami film.

Aaand, Action!

Aaand, Action!

The Revenant

2016. február 21. - mazur51

146687_front

Ennek a filmnek nagy volt hype-ja, nyilván azért is mert Alejandro González Inárritu rendezte, aki legutóbb tarolt a Birdman-el - az hogy jó vagy rossz volt ki-ki döntse el maga - és azért is mert végre meghozhatja Leonardo DiCaprio-nak a hőn vágyott Oscar díjat, amire már évek óta rászolgált. Ha a mostani teljesítménye alapján kéne döntenem, akkor azt mondanám nem érdemli meg. Félre értés ne essék, tényleg mindent kihozott a szerepből, ami csak emberileg lehetséges, de voltak sokkal hitelesebb és jobb szerepei is. Egyáltalán nem volt rossz, csak éppen nem ez volt az eddigi legjobbja. Személy szerint nem szeretem Inárritu filmjeiben a kamerakezelést, jobban mondva a közelieket, nem tudom miért hitelesebb egy olyan jelenet, ahol a lencsébe lihegnek, amitől bepárásodik, vagy éppen a ráfröccsenő vértől foltos lesz. Egy horrornál talán elmenne az ilyen, de engem valahogy ez végig zavart. Pedig amúgy gyönyörű a látvány, bármelyik természetfilmes megirigyelné ezeket a képeket. 

A gond ott van, hogy rendezőnk valamiért nagyon elnyújtotta a játékidőt, amitől a cselekmény egy idő után vontatottá és unalmassá vált és csak helyenként történt benne valami lényeges. Értem én hogy meg kell mutatni Glass szenvedését, ahogy a poklokon is átmegy, hogy teljesítse a bosszúját, de nem kellett volna ugyanazokat a momentumokat ismételgetni újra és újra. Kúszik, mászik, eszik, alszik és megint ugyanez. Aztán feláll és ugyanezt folytatja. Kicsit több vágással talán érdekesebb lehetett volna. Az izgalmas szót nem használom, mert bár az előzetesek mást sugallnak, nem sok minden történik benne. A fontosabb események egy pillanat alatt robbannak be, de akkor viszont elég intenzívek. Az indiántámadás, a medvetámadás, a leszámolás a végjátékban, mind-mind elég pörgősre sikerült szerencsére és ez az ami végeredményben megmentette nekem a filmet.

Nem számítottam westernre - mert egyébként nem is az - vagy érdekfeszítő kalandfilmre én egy jól összerakott túlélődrámára számítottam, helyenként kis izgalommal és jó színészi alakításokkal. Utóbbiban egyébként nem csalódtam, mindenki nagyon jól hozta a rá osztott szerepet. A legjobb szerintem egyébként Tom Hardy volt, nagyszerűen alakította a manipulatív, gyarló, rossz útra tévedt prémvadász katonát.

Sokkal többet nem is tudok írni a Visszatérőről, nagyszerű ötletek vannak benne, szemet gyönyörködtető vizualitás, de túlságosan hosszú.

A bejegyzés trackback címe:

https://mazur51.blog.hu/api/trackback/id/tr1016242680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása