Minden ami film.

Aaand, Action!

Aaand, Action!

Final Approach

2009. május 08. - mazur51

 

 

largeAnimePaperscans_Final-Approach

Mizuhara Ryo és testvére Akane már nagyon rég óta kettesben élnek, szüleik halála miatt rákényszerültek az önálló életre. A hosszú idő óta, már megszokták azt, hogy maguk vannak.

Azonban a békés  hétköznapoknak vége szakad, amikor teljesen váratlanul és hírtelenül, az ablakon át betör az életükbe Masuda Shizuka, aki elmondása szerint Ryo menyasszonya.

Rögtön el is magyarázza miért, a politikai vezetők, úgy döntöttek, hogy mivel a népesség nem növekszik és alacsony a születések száma, bevezetik a kényszerházasságot. Ennek első áldozata Ryo, aki nem hajlandó beletörődni, hogy mások döntsék el az életét, de nem tud beleszólni, így megengedi ,hogy a lány velük lakjon.

Innen indulnak közös kalandjaik, sok vészterhes és vidám időszakkal.

garq9

Eredetileg Visual Novelként kezdte 2004-ben, ám napra pontosan megegyezett a megjelenési és a tv-ben sugárzási dátum, tehát végülis egyszerre indult a kettő.

Műfaját tekintve romantikus vígjáték, kevéske drámával és iskolai élettel. A vígjáték helytálló, mert rengeteg humoros jelenet van a sorozat alatt, amit sokszor félbevágnak valamilyen szomorúbb jelenettel, sokszor érthetetlen módon nem tesz jót neki.

A karakterek változatosak, de tulajdonképpen csak a szokásos sablon szereplők. Akane-t, hamar meg lehet kedvelni, Emihot pedig imádtam, a többiek közül aki fontosabb, az Haru(ki) volt.

final01-1024.768

A hangok megfelelnek, egy átlag romantikus animenek, de a nem annyira megszokott jelenetek - pl : harc, műholdas megfigyelés, stb. - alatt is megfelelő a hangzás, nem kiemelkedő, pont megteszi.

A szinkron, hála az égnek, hozza az elvárt színvonalat, két nevet emelnék ki a stábból, az egyik Kishio Daisuke (Ryo), és a másik OkanoKousuke (Haru). A többiek is jól játszottak, de nekem ők ketten maradtak meg az emlékezetemben.

Az Angel Note által elkövetett soundtrack sem kiemelkedő, belepasszol a történetbe, akár csak a High School Girls-nél, amit szintén ők csináltak.

A grafika egy öt éves animenek megfelel, egyáltalán nem csúnya, az ábrázolás akkor válik igazán élvezhetővé, amikor a drámai részek feltűnnek.

final_approach_003final_approach_006final_approach_002final_approach_004

És ha már a drámai részeknél tartunk, nem árt megemlítenem, hogy szerintem nagyon túlzásba vitték itt, a szerelmi rivalizálás és féltékenység sok hasonló sorozatban feltűnik, de itt sajnos néha idegesítő volt számomra. Lehet hogy csak azért, mert nem az nyert, akinek szurkoltam, de sokszor feltettem magamnak a kérdést, akárcsak a főszereplő, hogy miért védi mindenki Shizuna-t annyira. Nagyon fontos kérdést is felvetnek, mint például, a magánszféra fogalma, aminek az itteni elhanyagolása, más karaktereket nem zavar annyira, mint Ryo-t - ezt mondjuk nem bírtam feldolgozni, ha az én barátnőmet lesnék meg, én sem lennék boldog tőle.

A másik Shizuna-t sajnos a végére sem tudtam megkedvelni, Ryo iránti ragaszkodása és modora, engem inkább felhúzott, mint hogy együtt éreztem vele, de mint mondtam, ez magán vélemény.

Összesítve : sokat gondolkoztam , kitegyem e, de végülis, ezért indítottam a blogot, és lehet, hogy nektek más lesz a véleményetek róla,  a történetvezetés minden negatívumával együtt és az utolsó rész teljesen felesleges volta ellenére is, megérdemli a MAL 7 pontot, mert azért még egy jó sorozat, sok poénnal.

Ennyi. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mazur51.blog.hu/api/trackback/id/tr2916241962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

supermario4ever 2013.08.20. 06:34:29

Ez a mű van animeként? Én csak PSP játékként ismertem, mint Final Approach 2 ~1st Priority~ Egész érdekesnek tűnik. :)
süti beállítások módosítása