Történet : Egy ebédcsomagalóüzemben dolgozik éjszakás műszakban Jamamotóné, a kétgyermekes családanya. Hogy a munka elviselhető legyen csoportokban dolgoznak, így vannak olyan munkacsoportok amelyek tagjai akaratlanul is egymásra szorulnak a munkahelyen. De Jajoi - ez a fonetikus átírás rém fura volt végig - számára másféle segítség kell, tanácsot kér egy kolleganőjétől a racionalista és megfontolt Maszakotól, mert a férje elöző este csúnyán megütötte, ráadásul a pénzüket is elköltötte szerencsejátékra és egy lányra. A tanács nem ér sokat, mert Jajoi hírtelen felindulásában megöli a férjét.
Innentől minden megváltozik, felhívja Maszako-t aki segít neki eltüntetni a hullát másik két kolleganőjükkel, Josieval és Kunikoval. Habár utóbbi nem volt betervezve gondatlan, megbízhatatlan és számító viselkedése miatt. Mindkettő pénz kért az özvegytől, csakis így vállalták el, de nem számítottak mindenre.
Elemzés : Kirino regénye egyszerre irodalmi remekmű, mely megindítóan idézi fel a japán társadalomban alávetett szerepre kárhoztatott nőket és a velük szemben támasztott elvárásokat, ugyanakkor olyan sötét, kegyetlen és nyomasztó, hogy szédelegve tesszük le a könyvet - nem vicc én is letettem párszor mert nem bírtam, pedig sokkal durvábbakat is olvastam már. El lehet felejteni az amerikai vérengzős sztorikat, mert a Kín közelébe sem érnek. A japán társadalom könyörtelen alvilágába pillanthatunk bele, és olyan realisztikusan, hogy néha azt hinnénk ez a durva valóság. Sötét, kegyetlen erőszaktörténet, melyben Kirino sajátságos módon, részletekbe menően, mégis tárgyilagosan tárja elénk a kín átélésének iszonyatát.
„Felejtsük el a virágrendezést meg a gésákat... A Kín izgalmas bepillantást nyújt a japán alvilág könyörtelen mindennapjaiba, miközben szétzúzza a japán nőkről alkotott sztereotípiákat.”
Maszako karaktere tökéletesen bemutatja az elhanyagolt feleséget, akitől eltávolodott már a férje és a fia is. Barátnői számítanak rá és bíznak benne, de olyan különös kisugárzása van, ami miatt félnek is tőle, pontosan ez az az összetettség ami miatt ő a legérdekesebb szereplő mind közül. Hideg de csak szükségképpen, nem futamodik meg, nem fél megtenni azt amit más nem. Akármilyen kegyetlen dolgokat művel is nem tudtam nem szimpatizálni vele.
Jajoi a fiatal és szép feleség szerepében tetszeleg férje halála után, egyedül nem is tudna boldogulni, folyton valakinek a segítségére szorul, hogy ne kerüljön bajba, még ha ezt ő maga nem is veszi észre. Sokszor úgy tűnik, nem is bánja tettét, pedig idővel marcangolja a bűntudat, de könnyelműen viselkedik és emiatt hajlamos megfeledkezni arról, hogy amit tett az nem évül el, akkor sem ha ő maga ezt szeretné hinni.
Kuniko folyton tartozik valakinek, életvitele és borzalmas személyisége odáig fajul, hogy férje elhagyja. Pénzért bármit megtenne, akár bűnrészessé is válik, de arra is képes hogy kiadjon másokat. Őt csak a haszon érdekli, hogy kicsit túlsúlyos cseppet sem vonzó testét minél drágább, feszesebb ruhákba gyömöszölje és minél költségesebb sminkeket, cipőket, kiegészítőket vegyen. Autója annyira feltűnő, hogy bárki kiszúrná a parkolóból, persze még mindig fizeti, de nem von meg magától semmit csak azért hogy gyorsabban letudja a kölcsöneit.
Josie, - vagy ahogy többen hívják a Muter - özvegy idős asszony a gyárban és otthon is a legdolgosabb. Anyósát ápolja mert nem tud felkelni, két lánya van. A kisebbik csak azzal törődik, hogy a barátokkal lógjon, nem segít de folyton pénz kell neki. Az idősebbik lelépett, folyton bajba kerül és csal, lop, hazudik. Josie egyetlen támasza és akiben megbízik az Maszako, aki többször is segített neki.
Szatake a bár tulajdonosa ahová Kendzsi, Jajoi férje szórakozni és bakkarázni járt. Múltját senki sem ismeri, tekintélye van. Tökéletes bemutatása annak, hogy nem minden embert lehet megérteni, hiába szeretnék. Eltér a normálistól, ez igaz de az is hogy logikus és tiszteletet parancsoló a tekintete, nem őrült. Legalábbis nem úgy ahogy gondolnánk. Sokáig úgy éreztem hogy a lány akit a bárban futtatott, a kis kedvence Anna, nagyobb szerepet kap majd a kettejük kapcsolatában.
Vannak még bőven figyelemre érdemes karakterek, de jobb ha olvasás közben találkoztok velük.
A befejezés egyszerűen földbe döngölt és meglepett. A kapcsolatok férfiak és nők között megszokott téma, a bonyolult emberi személyiségek egymásra találása, vagy éppen egymás elvesztése. A történet folyamán nem egyszer tudtam mit fogok olvasni a következő oldalon, de ennek ellenkezője is számtalanszor megesett velem, meglepetések és bravúros húzások egész sorát élhettem át.
Író : Kirino Nacuo 1951-ben született, saját hazájában gyorsan hírnevet szerzett, mint zseniális krimiíró, akinek munkái messze túlmutatnak a szokványos bűnügyi regényeken. 1998-ban a mű elnyerte a Japán Bűnügyiregény-írók Nagydíját, de zseniális munkásságát mutatja, hogy az ezt követő évben Hamvas arc című regénye megkapta a Naoki-díjat is, mely Japán egyik legrangosabb irodalmi kitüntetése.
Vélemény : Kicsit soknak találtam az árát, de nem tudtam elfelejteni ahogy elolvastam miről is van szó. Remek választásnak bizonyult, csak ajánlani tudom. Egyetlen negatívuma, hogy a nevek több alkalommal is elírásra kerültek.